Ο αυτισμός είναι μια αναπηρία της ανάπτυξης που εμφανίζεται κατά τα πρώτα τρία χρόνια της ηλικίας του παιδιού.
Προκύπτει από μία διαταραχή του νευρικού συστήματος που επηρεάζει τις λειτουργίες του εγκεφάλου.
Η εκτιμώμενη επικράτηση αυτής της διαταραχής σχετίζεται με συμπτώματα συμπεριφοράς.
Στατιστικά υπάρχουν 20 παιδιά αυτιστικά σχεδόν ανά 10.000.Η συχνότητα της εμφάνισης στους άνδρες είναι τέσσερις φορές περισσότερο από τις γυναίκες, και δεν συνδέεται αυτή η διαταραχή με οποιοσδήποτε εθνικούς, κοινωνικούς, πολιτιστικούς ή οικονομικούς παράγοντες.
Αιτίες του αυτισμο:
Δεν υπάρχει ακόμα η ανακάλυψη για την οριστική αιτία και συγκεκριμένοι λόγοι του αυτισμού, αλλά υπάρχουν έρευνες και μελέτες που έγιναν και έδειξαν μερικούς από τους λόγους:
- Βιολογικοί λόγοι.
- Διαφορές στην σύνθεση του εγκεφάλου, ιδιαίτερα στο μέρος που ευθύνεται για τις ακούσιες κινήσεις του σώματος.
- Σωματικές διαταραχές (όπως οι γενετικές ασθένειες, οι έγκυες μητέρες με ιλαρά κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης, διαταραχές στο μεταβολισμό).
Κλινικές μορφές του αυτισμού
1 - Αυτισμός πλήρης: Εκτός από την έλλειψη κοινωνικής προσαρμογής,και το παράξενο μοτίβο συμπεριφοράς, χαρακτηρίζεται επίσης από την έλλειψη της ικανότητας να επικοινωνούν με τους άλλους, η καθυστερημένη γλώσσα/λόγος και η αδυναμία διαλόγου όπως επίσης και η προβληματική κινητική δραστηριότητα.Η έναρξη των συμπτωμάτων αρχίζουν στην ηλικία των 3 χρόνων και λιγότερο.50% των ατόμων με αυτά τα συμπτώματα κατατάσσονται σύμφωνα με τα τεστ νοημοσύνης στην κατηγορία της νοητικής καθυστέρησης ή διανοητικά καθυστερημένα.
2 - σύνδρομο Asperger: Σε αυτή την κατηγορία οι ασθενείς έχουν τις ιδιότητες και τις συμπεριφορές του αυτισμού , αλλά δεν υποφέρουν από τις ψυχικές ή γλωσσικές καθυστερήσεις όμως πάσχουν στους τρόπους του διάλογου. Για παράδειγμα: (Είμαι καλό παιδί και πλένω τα δόντια μου ) ,η περίπτωση ενός παιδιού που πάσχει από αυτό το σύνδρομο έχει σαφώς έντονη διαφορά στο τρόπο που εκφράζεται: (Παιδί καλό δόντια πλύνει)Αντανακλά το δικό του τρόπο για τον εαυτό του.
3 - Ασθενής εξέλιξη του αυτισμού γενικά :Ο ασθενής μπορεί να υποφέρει από κάποιες ιδιότητες αυτισμούπου μπορεί να εμφανιστούν σε μεγαλύτερη ηλικία και όχι με μεγάλη σαφήνεια, για παράδειγμα:Η προσκόλληση με οποιοδήποτε αντικείμενο παλιό η άνευ αξίας, η δέσμευσή του να επαναλαμβάνει κάποιες παράξενες συνήθειες συμπεριφοράς, ή επαναλαμβάνοντας κάποιες ακατανόητες λέξεις, ενώ το υπόλοιπο των συμπεριφορών του μπορεί να είναι φυσιολογικές Μερικές φορές φέρεται σαν φυσιολογικό πρόσωπο και άλλες φαίνεται εκκεντρικός .
Διάγνωση:
Αυτό είναι ίσως το πιο δύσκολο και πιο πολύπλοκο ζήτημα, όπου με κάποιο τρόπο περισσότερο ευαίσθητο και λιγότερο επιστημονικό για τη διάγνωση του αυτισμού,γίνεται λάθος διάγνωση, ή αγνοήται ο αυτισμός.Στα πρώτα στάδια της ζωής ενός παιδιού καθιστάται δύσκολη η διάγνωση του αυτισμού. Σε περίπτωση που το παιδί δεν μπορεί να διαγνωστεί χωρίς την ακριβή γνώση της συμπεριφοράς του, και τις δεξιότητες επικοινωνίας που έχει, και σε σύγκριση με τα κανονικά επίπεδα της ανάπτυξης.
Αλλά κάνοντας πιο δύσκολη τη διάγνωση, πολλές από τις συμπεριφορές του αυτισμού υπάρχουν επίσης και σε άλλες διαταραχές, επομένως, σε ιδανικές συνθήκες πρέπει να αξιολογείται η κατάσταση του παιδιού από ολόκληρη ομάδα διαφόρων κλάδων, που πρέπει να συνεργαστούν όπως: ειδικός Νευρολόγος, ένας ψυχολόγος ή ένας ψυχίατρος, ειδικός παιδίατρος στην ανάπτυξη, λογοθεραπευτής, ειδικός εκπαιδευτικός, και άλλους επαγγελματίες οι οποίοι έχουν καλή γνώση του αυτισμού.
Ορισμένα δοκίμια που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να επιτευχθεί η σωστή διάγνωση του αυτισμού:
Τα συμπτώματα του αυτισμούΣυχνά παρουσιάζετε στην αρχή της ανάπτυξης ενός αυτιστικού παιδιού σαν να είναι φυσιολογικός.Δεν παρατηρείται σαφώς μέχρι την ηλικία των 24-30 μηνών. Κατόπιν οι γονείς καταλαβαίνουν την καθυστέρηση στη γλώσσα ή στο παιχνίδι ή την κοινωνική του αλληλεπίδραση. Μπορεί να διαφέρουν τα συμπτώματα των ατόμων με αυτισμό, και σε διαφορετικό βαθμό.Τα συμπτώματα συνήθως προκύπτουν από τις ακόλουθες πτυχές:
Επικοινωνία:
Είναι αργή όπως και η εξέλιξη της γλώσσας και δεν μπορεί να αναπτυχθεί σε όλα. Οι λέξεις που χρησιμοποιούνται είναι διαφορετικές από τα άλλα παιδιά, δείχνει λιγότερη προσοχή, έχει αδυναμία φιλίας με τους άλλους και ανταποκρίνεται λιγότερο στα κοινωνικά σήματα, όπως ένα χαμόγελο ή βλέμμα .
Προβλήματα αισθήσεων :
δυσλειτουργία στις κανονικές σωματικές αισθήσεις , είναι δηλαδή πιο ευαίσθητος από το συνηθισμένο στο άγγιγμα, είναι λιγότερο ευαίσθητος απ 'ότι συνήθως στο πόνο,στην όραση,στην ακρόαση ή την μυρωδιά.
Παιχνίδι:
δείχνει έλλειψη στο αυθόρμητο παιχνίδι ή οτιδήποτε καινοτόμο, δεδομένου ότι δεν μιμούνται τις κινήσεις των άλλων. Δεν προσπαθούν να ξεκινήσουν στα παιχνίδια δράσης, φανταστικά ή καινοτόμα.
Συμπεριφορά: Μπορεί να είναι υπερκινητικά ή κινούνται περισσότερο από το συνηθισμένο ή να είναι λιγότερη η κίνηση απ 'ότι συνήθως, χωρίς προφανή λόγο.
Να επιμένει στη διατήρηση κάποιου αντικειμένου, ή να συγκεντρώνεται σε μια συγκεκριμένη ιδέα, ή να συνδέεται με ένα συγκεκριμένο άτομο, ή να έχει σαφή έλλειψη εκτίμησις συνηθισμένων πραγμάτων και μπορεί να φαίνεται βίαιος ή επιθετικός στην συμπεριφορά του.
Όπως φαίνεται σε περιπτώσεις αυτισμού συχνά έχουμε κάποια από τα συμπτώματα και όχι αναγκαστικά να συνυπάρχουν όλα, αλλά να κυμαίνονται σε ένταση, ελάσσονα και μείζονα .
Γενικά συμπτώματα αυτισμού:
- Δεν του αρέσουν οι αγκαλιές και τα χάδια
- Απασχολείται με το να τυλίγει διάφορα πράγματα και του φέρνει ευχαρίστηση
- Γελάει και κινείται με τρόπο ασυνήθιστο (ρυθμικά)
- Δυσκολεύεται να βρίσκεται με άλλα άτομα.
- Έχει παντελή έλλειψη του κινδύνου.
- Δεν εστιάζει καθόλου το βλέμμα του στον συνομιλητή του .
- Έχει ή υπερκινητικότητα ή υπερβολική αδράνεια.
- Επαναλαμβάνει φράσεις του συνομιλητή.
- Δεν του αρέσουν οι αλλαγές.
- Δεν ενδιαφέρεται ούτε νοιάζεται για κανέναν γύρω του.
- Προτιμάει την μοναξιά και την απομόνωσή του από τους άλλους.
- Μπορεί να μην δείξει την αίσθηση του πόνου εάν έχει κάποιο ατύχημα.
- Παίζει συνεχώς με τρόπο ασυνήθιστο και παράξενο.
- Δεν μοιράζεται με τους άλλους παρά μόνο όταν η επιμονή τους για συμμετοχή είναι πολύ μεγάλη.
- Δεν ανταποκρίνεται στους κλασικούς τρόπους εκπαίδευσης.
- Προσκολλάει σε ασυνήθιστα αντικείμενα.
- Χρησιμοποιεί τα δάχτυλα αλλουνού για να δείξει κάτι.
- Μπορεί να μιλάει ακατάπαυστα για το ίδιο αντικείμενο.
- Εμφανίζει συγκινήσεις και εκρήξεις θυμού για θέματα με άγνωστη αιτία.
- Εμφανίζεται σαν κουφός και δεν ανταποκρίνεται σε λεκτικές εκφράσεις.
- Δυσκολεύεται να εκφραστεί και χρησιμοποιεί κινήσεις και νοήματα.
- Οι κινητικές του ικανότητες ποικίλουν είτε είναι μεγάλες είτε μικρές. Μπορεί για παράδειγμα να μην μπορεί να κλωτσήσει μια μπάλα αλλά να συναρμολογήσει ένα λεπτό παζλ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου