Αντίληψη ή σκέψη είναι η ικανότητα να θυμόμαστε, να βλέπουμε ή να ακούμε τις ομοιότητες και τις διαφορές, και να μπορούμε να καθορίσουμε τις σχέσεις μεταξύ των ιδεών και των δραστηριοτήτων καθώς επίσης και τις αφαιρετικές έννοιες.
Υπάρχει αντίληψη μέσα σε ένα παιδί;Μπορούμε να την μετρήσουμε μόνο σε ό, τι λέει ή κάνει.
Μνήμη είναι η αποθήκευση των πληροφοριών τις οποίες ανακαλούμε ή αναπαράγουμε.
Το παιδί μπορεί να θυμάται και να ονομάσει τα αντικείμενα, τις εικόνες, τα σχήματα και τα σύμβολα όπως π.χ φανάρια κλπ, πριν μπορέσει να κατανοήσει τα γράμματα και τις λέξεις.
Στη αρχή της ζωή του παιδιού , οι απαντήσεις είναι απλά μιμήσεις των άλλων.Αργότερα θα δώσει νέες και «καλύτερες» απαντήσεις από γνώση αλλά και επειδή θυμάται τις πληροφορίες.Για παράδειγμα, όταν ρωτήσετε «τι κάνεις το πρωί;" , Η απάντηση θα μπορούσε να είναι « σηκώθηκα».; ή όταν ρωτήσετε, «πόσο κάνουν δύο και δύο; », Η απάντηση μπορεί να είναι « τέσσερα ».
Όσο η ανάπτυξη προχωρά, το παιδί θα είναι σε θέση να δώσει μια ποικιλία νέων και πρωτότυπων απαντήσεων.
Όταν ξαναρωτήσετε, «τι κάνεις το πρωί; », Οι απαντήσεις μπορεί να είναι,« έβγαλα έξω το σκυλί μου. », Ή όταν ρωτήσετε « πόσο κάνουν δύο και δύο; » το παιδί μπορεί να ανταποκριθεί « 0+4 ή 3+1. » δηλαδή, μπορεί πλέων να κατανοήσει πολύπλοκες εύνοιες και αφαιρετικές.
Μπορεί να δει ομοιότητες και διαφορές και τις σχέσεις μεταξύ των πραγμάτων . Ε χει την ικανότητα να διαχωρίσει ένα κομμάτι από μία ομάδα ή από ένα μεγαλύτερο σύνολο, (δηλαδή να ξεχωρίσει τα μαχαίρια, τα πιρούνια και κουτάλια). Άλλα έχει και την ικανότητα να βάζει ξεχωριστά κομμάτια σε ένα σύνολο (όπως βάζοντας τα πράγματα που χρησιμοποιούνται σε μια κουζίνα όλα μαζί ή όλα τα ζώα του αγροκτήματος μαζί).
Το αναλυτικό πρόγραμμα μας για την αντίληψη περιλαμβάνει δραστηριότητες που ξεκινάνε από την αρχή με επίγνωση του εαυτού μας και το άμεσο περιβάλλον , με την γνωση των αριθμητικών εννοιών,με επαναλαμβάνοντας ιστορίες και κάνοντας συγκρίσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου